Educación: acción y efecto de actuar. Crianza, enseñanza y doctrina que se da a los niños y a los jóvenes.
Que es lo que debe hacer un padre y una madre para educar bien a sus hijos, sin duda es una cuestión que se plantearan la mayoría de las personas que estén en esta situación.
Bien, para contestarla he estado algunos días pensando acerca del tema expuesto, y he llegado a la conclusión de que para cada tipo de persona, habrá un tipo de forma de educar bien a sus hijos, porque si todos nuestros padres nos hubieran educado igual, lo lógico seria que tuviéramos todos las mismas ideologías, etc.
Porque cada uno de nuestros padres ha intentado inculcar en nosotros ciertos valores y muchas veces, nosotros sus hijos, no actuamos según las directrices de nuestros padres.
En conclusión sobre este tema yo creo que la forma de educarnos de nuestros padres, no determina luego a nuestra manera de actuar, ya que cada persona es distinta y aunque queramos el resultado de la educación no es siempre el esperado.
domingo, 27 de enero de 2008
martes, 22 de enero de 2008
¿PARA QUE SIRVE LA CIENCIA?
Ciencia: conjunto de conocimientos obtenidos mediante la observacion y el razonamiento,sistemáticamente estructurados y de las que se deducen principios y leyes generales.
¿Es posible contestar a todas las preguntas que nos planteamos, por medio de la ciencia?.La respuesta es NO,la mayoria de las cosas que nos solemos preguntar si que podriamos intentar descubrirlas por medio de la ciencia,pero existen otrs preguntas que se a hecho el hombre desde el principio de los tiempos,como:¿Es posible la existencia de Dios? que son incapaces de ser resueltas por medio de la razón.
Por ello,me pregunto ¿Para que sirve la ciencia si no es capaz de resolver preguntas que a la humanidad tanto le pertuban?. Bien ,pues me he informado sobre dicha pregunta y ahora ya puedo responderla. La ciencia es la promotora y "la culpable" en cierta forma que ahora mismo yo pueda estar escribiendo esto aquí o mejor dicho "la tecnologia".
A su vez la ciencia ademas de crear nuevas tecnologias,tambien cura enfermedades que hace algun tiempo se veia imposible solucionar,etc.
En conclusion para mi la ciencia nos rodea a las personas en el dia a dia y hace posible la mejora de nuestras vidas y su utilidad es clara, hacer el mundo mas fácil.
martes, 15 de enero de 2008
¿QUE PASARIA SI UN NIÑO/A PASARA LOS PRIMEROS 16 AÑOS DE SU VIDA ALEJADO DE LAS PERSONAS?
En los primeros años de la vida de un niño el cerebro se desarrrolla en ciertas habilidades como es el lenguaje, si no se madura durante estos años el aprendizaje no sera completo,ya que el hombre aprende por imitación y repetición.
Si en estos primeros años de la vida aislamos a un ser humano del resto de la sociedad,el cerebro no desarrollará el lenguaje que necesita aprender por el acto de imitar y repetir.Básando su lenguaje a gritos y balbuceos que son debidos a la herencia genetica.
Debido a la herencia genética se tiene la posibilidad de balbucear. Los niños salvajes sin contacto humano alcanzan los primeras muestras del desarrollo del lenguaje en forma de vocalizaciones no lingüísticas (lloros, gritos...) asociadas a necesidades biológicas (0 - 6 meses es la etapa a la que corresponde esta característica en niños con contacto humano) e inicia un balbuceo,que sino es mantenido se acaba perdiendo (6 - 9 meses).
Ademas de estos factores un niño que permanezca aislado de la sociedad tendria un comportamiento puramente salvaje mas bien parecido al de un animal que al de una persona,ya que andaria encorvado y a cuatro patas,treparia por los arboles...
En conclusión yo creo que si aislaramos a un niño del resto de la sociedad actuaria mas bien como un animal y no como una persona,sin poder tener todas las habilidades que nosotros los humanos,poseemos y teniendo todas aquellas cualidades que tienen los animales.
cLaReeTaa!!!!
Si en estos primeros años de la vida aislamos a un ser humano del resto de la sociedad,el cerebro no desarrollará el lenguaje que necesita aprender por el acto de imitar y repetir.Básando su lenguaje a gritos y balbuceos que son debidos a la herencia genetica.
Debido a la herencia genética se tiene la posibilidad de balbucear. Los niños salvajes sin contacto humano alcanzan los primeras muestras del desarrollo del lenguaje en forma de vocalizaciones no lingüísticas (lloros, gritos...) asociadas a necesidades biológicas (0 - 6 meses es la etapa a la que corresponde esta característica en niños con contacto humano) e inicia un balbuceo,que sino es mantenido se acaba perdiendo (6 - 9 meses).
Ademas de estos factores un niño que permanezca aislado de la sociedad tendria un comportamiento puramente salvaje mas bien parecido al de un animal que al de una persona,ya que andaria encorvado y a cuatro patas,treparia por los arboles...
En conclusión yo creo que si aislaramos a un niño del resto de la sociedad actuaria mas bien como un animal y no como una persona,sin poder tener todas las habilidades que nosotros los humanos,poseemos y teniendo todas aquellas cualidades que tienen los animales.
cLaReeTaa!!!!
viernes, 14 de diciembre de 2007
OCHO METÁFORAS SOBRE LA CONDICIÓN HUMANA
El llibre ocho metaforas sobre la condicion humana es un llibre que desde la seua perspectiva esta parlant dels diferents aspectes que podem trobar-nos a la nostra vida.Tot aço ho fa en forma de metafores mes concretamen en 8 metafores.
La primera metafora ens parla sobre uns homens que viuen nugats de peus i cames a l'interior d'una caverna,aquest no han vist res apart del que tenen a simple vista,però un dia un dels homes s'adona que fora hi ha llum i comença a desugarse de les cadenes que el lligaven.
D'aquesta primera metafora podem conclure que ens parla sobre les primeres impresions,a simple vista sols veem una cosa, però darrere d'aquesta cosa tan simple poden existir coses molt mes complexes.
La segona metafora ens parla sobre el vizconde Terralba,aquest era un conde que mai havia anar a lluitar i quan ho va fer li van partir per la mitat,en el llibre reflexiona sobre aquesta metafora de la siguient forma: ens diu que no hi ha res que siga excesivament bo,ni res que siga excesivament roin,que l'unic que existeix es un terme mig entre el be i el mal.
La tercera metafora ens parla sobre un home que anava per Jericó,i li van asaltar uns lladres,el home es queda sense poder-se moures en terra,per alli on estaba aques home van pasar tres persones,un clerig,un sacerdot i un samarità. El clerig i el sacerdot no ajudaren en cap moment al pobre home,però el samarita si que li hajuda i li va proporcionar diners i allotjament en una posada fins que es ficara be.D'aci podem extraure els sentiments de les persones,cada persona es totalment diferent,i encara que es vejen en la mateixa situació actuaran de diferents maneres.
En la metafora cuarta ens parla sobre una dona marroquí que va emigrar a España cuan tenia solament 19 añs,ella esta narrant a la seua amiga totes les males pasades i angusties que ha tingut que passar a Espanya fins ser acceptada.Aquesta metafora ens reflexa la societat que hui en dia,com millons de persones venen a Espanya amb la esperança de trobarse una terra millor a la seua.
En la metafora quinta ens parla sobre les noves tecnologies,com abans un barco es manejava totalment manual,i ara tot mitjançant maquines i aparells prou complexes,també ens diu que si per exemple ens perguerem en una balsa per la mar ara si alguna persona no isquera a mirar per la finestra no ens trobariem ya que el radar no ens detectaria.
En la metafora sexta ens conta la historia de una reunio de totes les persones del mon en la que intenten acordar un gran gir entre les relacions de pobresa i les medioambientals.La metafora 6 ens incita a que ens adonem de tots els problemes que hi han al mon de pobresa,mediambientals....i que si tots els unirem podriem ser capaços d'aclarir-los.
La metafora septima ens parla sobre un progres social i moral dels paisos ,ens explica com podria ser la relació de totes les persones del mon mitjançant una altra forma de vida.
Y la ultima metafora ens conta que es va convocar una reunió per poder pendre una serie de decisions,com la gen no savia seguir un ordre es va proposar la idea de passar-se una caracola i qui la tinguera en les mans tindria el dret a parlar.El fonament d'aquesta metafora es aproparse al valor que tenen les paraules i mostrar que la societat es democratica.
La primera metafora ens parla sobre uns homens que viuen nugats de peus i cames a l'interior d'una caverna,aquest no han vist res apart del que tenen a simple vista,però un dia un dels homes s'adona que fora hi ha llum i comença a desugarse de les cadenes que el lligaven.
D'aquesta primera metafora podem conclure que ens parla sobre les primeres impresions,a simple vista sols veem una cosa, però darrere d'aquesta cosa tan simple poden existir coses molt mes complexes.
La segona metafora ens parla sobre el vizconde Terralba,aquest era un conde que mai havia anar a lluitar i quan ho va fer li van partir per la mitat,en el llibre reflexiona sobre aquesta metafora de la siguient forma: ens diu que no hi ha res que siga excesivament bo,ni res que siga excesivament roin,que l'unic que existeix es un terme mig entre el be i el mal.
La tercera metafora ens parla sobre un home que anava per Jericó,i li van asaltar uns lladres,el home es queda sense poder-se moures en terra,per alli on estaba aques home van pasar tres persones,un clerig,un sacerdot i un samarità. El clerig i el sacerdot no ajudaren en cap moment al pobre home,però el samarita si que li hajuda i li va proporcionar diners i allotjament en una posada fins que es ficara be.D'aci podem extraure els sentiments de les persones,cada persona es totalment diferent,i encara que es vejen en la mateixa situació actuaran de diferents maneres.
En la metafora cuarta ens parla sobre una dona marroquí que va emigrar a España cuan tenia solament 19 añs,ella esta narrant a la seua amiga totes les males pasades i angusties que ha tingut que passar a Espanya fins ser acceptada.Aquesta metafora ens reflexa la societat que hui en dia,com millons de persones venen a Espanya amb la esperança de trobarse una terra millor a la seua.
En la metafora quinta ens parla sobre les noves tecnologies,com abans un barco es manejava totalment manual,i ara tot mitjançant maquines i aparells prou complexes,també ens diu que si per exemple ens perguerem en una balsa per la mar ara si alguna persona no isquera a mirar per la finestra no ens trobariem ya que el radar no ens detectaria.
En la metafora sexta ens conta la historia de una reunio de totes les persones del mon en la que intenten acordar un gran gir entre les relacions de pobresa i les medioambientals.La metafora 6 ens incita a que ens adonem de tots els problemes que hi han al mon de pobresa,mediambientals....i que si tots els unirem podriem ser capaços d'aclarir-los.
La metafora septima ens parla sobre un progres social i moral dels paisos ,ens explica com podria ser la relació de totes les persones del mon mitjançant una altra forma de vida.
Y la ultima metafora ens conta que es va convocar una reunió per poder pendre una serie de decisions,com la gen no savia seguir un ordre es va proposar la idea de passar-se una caracola i qui la tinguera en les mans tindria el dret a parlar.El fonament d'aquesta metafora es aproparse al valor que tenen les paraules i mostrar que la societat es democratica.
lunes, 5 de noviembre de 2007
PERSONA E INMORTALITAT
La paraula persona esta definida com ser racional i conscient de si mateix. L'únic exemple de persona que existix és el ser humà.
Immortalitat,concepte d'existir indefinidament o amb una duració indeterminada de temps.
Pot ser una persona immortal?Ens agradaria ser immortals a les persones?
Una persona és impossible que siga immortal,ja que a causa de la naturalesa i al procés de la vida,quan arribem a una determinada edat devem de morir perquè la salut ja no és la correcta,fisicament tampoc ens trobem bé i perquè així correspon la vida.
A la pregunta : Ens agradaria ser immortals?. Jo crec que un de les pors mes grans que té el ser humà és la mort,però pense que tampoc ens agradaria ser immortals ja que aniríem veient a tot el món morint i envellint i nosaltres sempre seríem vius.
En conclusió la inmortalitat és una cosa inexplicable que mai podrà arribar a aconseguir el ser humà.
Immortalitat,concepte d'existir indefinidament o amb una duració indeterminada de temps.
Pot ser una persona immortal?Ens agradaria ser immortals a les persones?
Una persona és impossible que siga immortal,ja que a causa de la naturalesa i al procés de la vida,quan arribem a una determinada edat devem de morir perquè la salut ja no és la correcta,fisicament tampoc ens trobem bé i perquè així correspon la vida.
A la pregunta : Ens agradaria ser immortals?. Jo crec que un de les pors mes grans que té el ser humà és la mort,però pense que tampoc ens agradaria ser immortals ja que aniríem veient a tot el món morint i envellint i nosaltres sempre seríem vius.
En conclusió la inmortalitat és una cosa inexplicable que mai podrà arribar a aconseguir el ser humà.
¿COMO SABEMOS SI ESTAMOS DESPIERTOS O SOÑANDO?
En mi opinion es casi imposible saber si estamos despiertos o durmiendo, en nuestros sueños no tenemos conciencia de que estamos soñando y creemos que es realidad, mientas que sabemos cuando estamos despiertos porque en la realidad hay un orden logico de las cosas pero podria darse el caso de que ocurriese en la realidad lo mismo que en el sueño, aunque en la realidad no podrian ocurrir cosas que seria posible que ocurriera en nuestros seños o que no tienen un orden logico.
En conclusión yo creo que es imposible saber diferenciar cuando estamos durmiendo o despiertos.
En conclusión yo creo que es imposible saber diferenciar cuando estamos durmiendo o despiertos.
POT PENSAR UNA MAQUINA?
Per a la meua opinió una maquina es incapaç de pensar,encara que de vegades puga realitzar moltes mes funcions a l'hora, que nosaltres els humans.Si una maquina fora capaç de pensar també podria ser capaç de crear un altre mecanisme que pensara com hauriem fet els humans ?.
La resposta per a mi es NO nosaltres els humans som els que li hem atribuit les qualitats que poseeix mitjançant els esforços i pensaments,pero les maquines per a la meua opinio no tenen eixa capacitat la qual sols posseis els humans.
M'agradaria acabar el comentari questionant-me una pregunta : si a la fi una maquina poguera arribar a pensar també podrien fer-ho els animals?
La resposta per a mi es NO nosaltres els humans som els que li hem atribuit les qualitats que poseeix mitjançant els esforços i pensaments,pero les maquines per a la meua opinio no tenen eixa capacitat la qual sols posseis els humans.
M'agradaria acabar el comentari questionant-me una pregunta : si a la fi una maquina poguera arribar a pensar també podrien fer-ho els animals?
Suscribirse a:
Entradas (Atom)